Digitale transformatie helpt SFB's klantenwerving, personeelsbehoud op een kosteneffectieve manier |De Financiële Express

2022-07-01 20:38:12 By : Ms. lisa wang

Digitale transformatie in de bancaire wereld helpt niet alleen kleine financiële banken bij het op een kosteneffectieve manier verkrijgen van klanten, maar zal ook helpen bij het behouden van klanten en medewerkers, zei R Baskar Babu, Managing Director & CEO, Suryoday Small Finance Bank in de FE Moderne BFSI-top.De digitale revolutie op het gebied van microkrediet en op het gebied van micro-aansprakelijkheid is enorm geweest en Small Finance Banks en hun klanten zijn zeer grote begunstigden van deze transformatie, aldus Rajeev Yadav, Managing Director & CEO, Fincare Small Finance Bank.R Baskar Babu, Managing Director & CEO, Suryoday Small Finance Bank, zei op de top dat de grootste uitdagingen voor kleine financiële banken in de afgelopen jaren demonetisering en vervolgens de pandemie waren.“Toen Covid gebeurde, versnelde het de digitale curve zo hoog dat we nu ongeveer 5 miljard UPI-transacties per maand zien.Als u naar de UPI-transacties van de afgelopen jaren kijkt, is de gemiddelde transactiewaarde Rs 1.500.Dus terwijl de volumes zijn gestegen, is de gemiddelde transactiewaarde stabiel gebleven, wat betekent dat meer huishoudens, zelfs huishoudens met een laag inkomen, digitaal zijn geworden”, benadrukte hij.Als we deze digitale transformatie kunnen gebruiken om de twijfels van klanten over deposito's en zelfs kredietverlening op te lossen, dan kunnen we een sprong van 2.0 naar zelfs 3.0 maken, voegde hij eraan toe.Samit Kumar Ghosh, oprichter en voorzitter van Ujjivan Financial Services, benadrukte dat men eerder in de reguliere bankwereld geloofde dat je het grote, achtergestelde segment van kleine ticketklanten niet kon bedienen omdat de transactieomvang erg klein is.“Of het nu gaat om deposito's of leningen, je zou geen levensvatbaar bedrijf kunnen doen.Maar we waren van mening dat de technologie aanzienlijk is veranderd waar we dit op een levensvatbare manier konden doen.Dus technologie, toen we eerst als een NBFC en vervolgens als een SFB, was een zeer kritische factor vanuit het perspectief om de kosten te verlagen en het een levensvatbaar bedrijf te maken, "zei hij.Als we doorgaan van de reguliere legacy-technologie naar digitaal, is het nog belangrijker voor ons.Digitale technologie zal altijd een zeer belangrijke rol spelen, vooral voor ons, die geen grote ticketbedrijven bedienen, maar kleine KMO's, particulieren, boeren en betaalbare woningen.Rajeev Yadav herhaalde dat sentiment dat digitaal gebruik, voordeel en innovatie zelfs nog groter is geweest in de microleningsmodellen dan de stedelijke leermodellen.De kosten van zakendoen zijn een zeer gemakkelijke variabele als je te maken hebt met een klein ticketsegment en alleen door digitale oplossingen te gebruiken, verandert het het hele proces waardoor het leven van klanten gemakkelijker wordt.De digitale revolutie in de microkredietruimte en in de microaansprakelijkheidsruimte is immens.Onze klanten en als banken zelf, zijn zeer grote begunstigden van deze transformatie.Ontvang live Share Market-updates en het laatste India Nieuws en zakelijk nieuws op Financial Express.Download de Financial Express-app voor het laatste zakelijk nieuws.