Artikelenarchief - Pagina 1147 van 1164 - E&E News

2021-12-27 05:06:28 By : Ms. Winnie Ye

De senatoren hebben gisteren een nieuw pakket wetsvoorstellen ingediend voor jacht, visserij, natuurbehoud en wapenrechten, een tweeledige maatregel die zou kunnen profiteren van het nieuwe 'free-for-all'-wijzigingsproces van de kamer.Het wetsvoorstel (S. 405) van de voorzitster van Energie en Natuurlijke Hulpbronnen Lisa Murkowski (R-Alaska) en Sen. Martin Heinrich (DN.M.) wordt ondersteund door een vertrouwd kader van sporters en wapengebruiksgroepen die het politieke gamma van Trout Unlimited beheersen bij de National Rifle Association.Het is vergelijkbaar met S. 2363, het laatste congres gesponsord door Murkowski en voormalig senator Kay Hagan (DN.C.), een maatregel die even sterke tweeledige steun kreeg, maar afgelopen juli het slachtoffer werd van een vlaag van controversiële amendementen die uiteindelijk de doorgang ervan tot zinken brachten. .Senatoren konden het niet eens worden over de bijna 100 amendementen – waaronder maatregelen over wapenbeheersing en bescherming van wetlands die kwetsbare democraten zouden kunnen schaden – om over te stemmen.Toenmalig meerderheidsleider Harry Reid (D-Nev.) blokkeerde ongewenste voorstellen van de vloer, waardoor 11 democraten zich bij alle Republikeinen voegden bij het afschaffen van het wetsvoorstel.Maar als het ruige debat van vorige maand over S. 1, het wetsvoorstel om de Keystone XL-pijpleiding goed te keuren, een indicatie is, zal de nieuwe meerderheidsleider Mitch McConnell (R-Ky.) er niet voor terugdeinzen om politiek geladen amendementen aan de orde te stellen. .Het pijpleidingdebat legde senatoren vast over tientallen maatregelen - alles van de realiteit van klimaatverandering tot bescherming voor de kleine prairiekip."Ik had er vertrouwen in dat we vorig jaar de stemmen hadden", zei Steve Kline, een lobbyist voor het Theodore Roosevelt Conservation Partnership, een belangrijke ondersteuner van de nieuwe sportmannenwet.De komende weken wordt naar verwachting een begeleidend sporterspakket in de Tweede Kamer geïntroduceerd.Het wetsvoorstel Murkowski-Heinrich wordt mede gesponsord door Sens. James Risch (R-Idaho), Deb Fischer (R-Neb.), Joe Manchin (DW.Va.) en Heidi Heitkamp (DN.D.).Het bevat nieuwe maatregelen die het recht beschermen om wapens te dragen op de gronden van het US Army Corps of Engineers en om toegestane bogen en kruisbogen door nationale parken te dragen.Een andere nieuwe bepaling zou de rapportage vereisen van overheidsbetalingen die voortvloeien uit rechtszaken op grond van de Equal Access to Justice Act en uit het Judgment Fund, een bepaling die bijzondere steun geniet van westerse Republikeinen en openbare landboeren.Het pakket bevat ook een nieuwe bepaling die federale landagentschappen verplicht om land te identificeren dat ontoegankelijk is voor jagers en vissers en plannen te ontwikkelen om ze toegankelijk te maken.Net als eerdere versies van het wetsvoorstel, bevat het bepalingen om een ​​spectrum van belangengroepen tevreden te stellen.TRCP zei bijzonder verheugd te zijn met bepalingen om de toegang tot openbare gronden te verbeteren en om de North American Wetlands Conservation Act, de National Fish and Wildlife Foundation (NFWF) en de Federal Lands Transaction Facilitation Act (FLTFA), die voorziet in tekortneutrale grond aankopen.Voor de National Shooting Sports Foundation (NSSF) en de National Rifle Association, groepen die meer op één lijn staan ​​met congresrepublikeinen dan met democraten, biedt het wetsvoorstel garanties dat de Amerikaanse EPA lood in kogels of visgerei niet zal reguleren, een belangrijke prioriteit voor munitiefabrikanten en liefhebbers van schieten.De NSSF prees ook bepalingen om meer Pittman-Robertson-fondsen toe te staan ​​om schietbanen op openbare gronden te bouwen en om de toegang tot jagen, schieten en vissen op het terrein van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Landbouw uit te breiden."De goedkeuring ervan zou een belangrijke prestatie zijn voor de sportersgemeenschap en voor Amerika", zegt Lawrence Keane, senior vice-president en algemeen adviseur van de NSSF.Trout Unlimited prees andere bepalingen aan in zijn mediaverklaring, waaronder hernieuwde autorisatie van NFWF en FLTFA, "twee essentiële programma's die groepen zoals Trout Unlimited helpen bij het verbeteren van de vis- en wildhabitat en sportmogelijkheden."NFWF koppelt federale fondsen aan niet-federale dollars voor subsidies voor habitatverbetering aan groepen, waaronder Trout Unlimited.Bill-backers zeiden dat ze verwachten dat de maatregel in tweeën zal worden gebroken voor hoorzittingen en prijsverhogingen voor de panelen Energie en Natuurlijke Hulpbronnen en Milieu en Openbare Werken en vervolgens herenigd op de Senaatsvloer."We hopen zeker dat we dit wetsvoorstel in 2015 kunnen krijgen, vóór de druk van het [verkiezingsjaar] 2016", zei Kline van TRCP.Net als bij eerdere versies van het wetsvoorstel, zullen pro-jagende democraten waarschijnlijk vriendelijk vuur zien van liberale democraten die zich verzetten tegen de bepaling die EPA-regulering van lood in munitie verbiedt, evenals van sommige milieugroeperingen die beweren dat loodmunitie gevaarlijk is voor gevoelige vogels en mensen die de dieren eten die die kogels afschieten.Het kan ook tegenstand krijgen van democraten die tegen wapenbezit zijn, waaronder Connecticut Sens. Richard Blumenthal en Chris Murphy, die afgelopen zomer tegen het wetsvoorstel waren omdat er geen hervormingen waren, zoals achtergrondcontroles van alle wapenverkopen.Verwacht wordt dat de Republikeinen van het Huis volgende week hun benadering van alomvattende energiewetgeving zullen uiteenzetten, waaronder taal die het Amerikaanse elektriciteitsnet zou kunnen beveiligen, infrastructuur zoals transmissie- en gaspijpleidingen zou kunnen versterken, energie-efficiëntie zou bevorderen en programma's zou aanbieden om werknemers voor te bereiden op banen in de energie-industrie, volgens mensen die geïnformeerd zijn over de maatregel.Deze bronnen verwachten een conceptvoorstel met vier titels: modernisering van de infrastructuur, waaronder verbetering van het elektriciteitsnet en versoepeling van de pijpleiding;ontwikkeling van het personeelsbestand, waarbij de nadruk zou liggen op het opleiden van individuen voor een loopbaan in de energiesector;energiediplomatie, die grensoverschrijdende pijpleidingen en hoogspanningslijnen zou aanpakken, samen met vergunningsprocedures met meerdere instanties;en energie-efficiëntie en overheidsverantwoordelijkheid.Aanvullende details over wat elke titel zou inhouden, werden nauwlettend gevolgd voorafgaand aan de mogelijke formele aankondiging van volgende week.Tot nu toe heeft het framework volgens de bronnen tweeledige steun, maar het was gisteravond onduidelijk hoe en wanneer het zou worden uitgerold.Het kan komen als een reeks conceptwetten of een meer informeel "raamwerk" waarin de ideeën van de voorzitter van Energie en Handel, Fred Upton (R-Mich.) en anderen worden geschetst.Het voorstel zal naar verwachting geen netelige taal bevatten die de woede van de Republikeinen zou wegnemen over wat zij zien als de regelgevende overschrijding van de Amerikaanse EPA om te voorkomen dat een vroege partijdige strijd wordt aangewakkerd.Dat zou kunnen worden opgenomen in een afzonderlijk wetsvoorstel dat later in het jaar wordt ingediend, aldus de bronnen.Een GOP-medewerker bevestigde dat het Energie- en Handelscomité volgende week meer details over zijn energieagenda zou aankondigen, maar weigerde aanvullende details te verstrekken.Het ontwerp van het Huis zou een stap zijn in de richting van het Republikeinse Congres om een ​​groter energiepakket op te stellen, maar er blijven vragen over hoe die inspanningen tussen de twee kamers zouden passen.Senaatsvoorzitter voor energie en natuurlijke hulpbronnen Lisa Murkowski (R-Alaska) zei gisteren dat ze volgende maand een agressieve reeks hoorzittingen plant om te beginnen met het opstellen van een uitgebreide energierekening gericht op vier hoofdgebieden - infrastructuur, levering, efficiëntie en verantwoording - die sluit mooi aan bij de focus van de House-aanpak die naar verwachting volgende week wordt uitgerold.Murkowski zei dat het langdurige debat van vorige maand over wetgeving om de Keystone XL-pijpleiding goed te keuren een vroege indicatie geeft van gebieden waar senatoren een akkoord kunnen vinden en heeft aangetoond dat zij en Washington Sen. Maria Cantwell, de nieuwe topdemocraat van de commissie, met succes een rekening tot passage.De meest directe items die in actie kunnen komen, zijn de exportfactuur voor vloeibaar aardgas (LNG) van Sens. John Barrasso (R-Wyo.) en Martin Heinrich (DN.M.);binnenkort opnieuw ingevoerde efficiëntiewetgeving van Sens. Rob Portman (R-Ohio) en Jeanne Shaheen (DN.H.);en mogelijke wetgeving inzake nucleair afval van Sens. Lamar Alexander (R-Tenn.), Dianne Feinstein (D-Calif.), Murkowski en Cantwell.Andere wetsartikelen met geweerschoten zouden ook op de agenda van de Senaatscommissie kunnen komen te staan, en er zijn geen definitieve beslissingen genomen over hoe ze ter sprake kunnen komen.Maar Murkowski suggereerde dat ze een grotere kans op succes zag met een enkele, brede rekening nadat het meer dan drie weken had geduurd om door de KXL-wetgeving te komen."Hoeveel tijd zal [Senaatsleider Mitch] McConnell [R-Ky.] me geven? Ik weet het niet," zei Murkowski gisteren tijdens een persconferentie, wijzend op de procedurele valkuilen die de bescheiden Shaheen-Portman-efficiëntie overkwamen vorig jaar, toen de Republikeinen het wetsvoorstel filibusten om te protesteren dat ze niet de amendementen konden aanbieden die ze wilden."Ik kijk hiernaar en zeg dat ik er goed in ben om een ​​grotere, bredere aanpak te proberen en dat vervolgens aan mijn collega's te verkopen."Tegenstanders van de voorgestelde Pebble LP goud- en kopermijn in de Bristol Bay-regio in het zuidwesten van Alaska luiden de noodklok over de mogelijke ontwikkeling van andere minerale afzettingen in het gebied.De beoordeling van het stroomgebied van Bristol Bay van de US EPA, uitgevoerd om te reageren op de bezorgdheid over Pebble, identificeerde verschillende andere mijnbouwvooruitzichten in het gebied die zouden kunnen meeliften op de infrastructuur van hun grote broer.Deposito's buiten Pebble hebben weinig aandacht gekregen, vooral omdat EPA limieten voor Pebble voorstelt en grote mijnbouwbedrijven de mijnbouw in Bristol Bay-gebied de rug hebben toegekeerd, althans voor de nabije toekomst.Maar onder mijnbouwsceptici kwamen de zorgen weer boven toen leden van Kijik Corp., een bedrijf uit Alaska, onlangs een nieuwsbrief ontvingen waarin werd aangekondigd dat hun leiders hadden besloten een partnerschap aan te gaan met een bedrijf genaamd Alaska Earth Sciences Inc. om mogelijk het Groundhog-perspectief te ontwikkelen, ten noorden van de Pebble-site."Zowel AES als Kijik, als eerste opdracht voor onze nieuw gevormde joint venture, zullen betrokken zijn bij het agressief op de markt brengen van het Groundhog-perspectief aan potentiële ontwikkelaars", schreef Ventura Samaniego, CEO van Native Corporation in de nieuwsbrief.Nieuws dat leiders van een inheems bedrijf de ontwikkeling van een andere mijn nabij Bristol Bay overwegen, benadrukt de verdeeldheid in het gebied over de vraag of de economie moet worden gestimuleerd door middel van mijnbouw of de ontwikkeling moet worden bestreden om een ​​van de belangrijkste visserijtakken van het land te beschermen.De Nondalton Tribal Council - leden van Kijik Corp. die zich zorgen maken over mijnbouw en overrompeld zijn door de aankondiging - noemde het nieuws een "klap in het gezicht".Het zei in een verklaring: "We willen niet dat er schade wordt toegebracht aan ons land en water, op welke manier dan ook, in welke vorm dan ook. Dit is de basis van onze manier van leven en cultuur."Samaniego beschreef het vooruitzicht van Groundhog als zijnde in de buurt van Groundhog Mountain en ongeveer 2 mijl ten noordwesten van de Chulitna-rivier.Het is een gebied vol waterwegen."Opgemerkt moet worden dat noch de afwatering van de Chulitna-rivier, noch de Kijik Subsistence Land Settlement Trust zich in het prospectieve gebied bevindt", aldus de nieuwsbrief.Maar critici waren onbewogen.Leiders van de gemeenschap uitten hun bezorgdheid over de berg, een jachtgebied voor elanden en kariboes.Ze noemden het ook heilige ruimte.De stamraad zei dat het, samen met een meerderheid van de inwoners, "allemaal publiekelijk onze mening over mijnbouw hebben geuit: we willen geen mijnbouw in ons gebied."In een e-mail aan Greenwire ging Samaniego niet in op de specifieke problemen met mogelijke mijnbouw, maar zei dat het bedrijf contact zou opnemen met de betrokkenen."Op dit moment zullen we proberen om rechtstreeks contact op te nemen met de Nondalton Tribal Council om hun specifieke zorgen vast te stellen.""Op basis van onze ervaring met Pebble," zei zijn nieuwsbrief, "erkennen we dat er een aanzienlijk bedrag wordt geïnvesteerd in het exploratie- en milieustudieproces, en we willen gepositioneerd zijn om te profiteren van de contract- en werkmogelijkheden die gepaard gaan met deze verkenningsactiviteiten."In 2013 gaf Liberty Star Uranium & Metals Corp., ooit een partner van Northern Dynasty Minerals Ltd., het bedrijf achter Pebble, de claims op gebiedsmijnbouw op, daarbij verwijzend naar de terugtrekking van Anglo American PLC uit de Pebble-onderneming.Rio Tinto PLC had ook belangen in het gebied, waaronder de Groundhog-depot die nu in kwestie is, maar volgde Anglo American door ze op te geven.Naast de Nondalton Tribal Council heeft de National Parks Conservation Association een voortrekkersrol gespeeld bij het uiten van bezorgdheid over andere mijnafzettingen dan Pebble.Slechts enkele kilometers stroomafwaarts van de Groundhog-afzetting ligt het Lake Clark National Park and Preserve.In tegenstelling tot indicaties in het begin van het proces, dekken de door EPA voorgestelde limieten voor voorafgaande toestemming op Pebble geen andere deposito's."Het drinkwater van Nondalton stroomt rechtstreeks uit Lake Clark National Park and Preserve", zegt Melissa Blair, associate director van Alaska voor de National Parks Conservation Association."Dit is een gemeenschap die zich nooit zorgen hoeft te maken dat nieuwe industriële mijnen hun schoon water, wilde zalm en cultuur kunnen bedreigen."Ze voegde eraan toe: "Ons nationale park alleen is niet genoeg om de bloeiende biologische diversiteit en het evenwicht van de visserij te waarborgen, vooral als de zalmhabitat en de verwante hulpbronnen in het park worden aangetast door mijnbouwactiviteiten stroomopwaarts en buiten de grens."Ondersteuners van de mijnbouw in het Bristol Bay-gebied, waaronder leidinggevenden van Pebble, zeggen dat hun projecten kunnen samengaan met de waardevolle zalmvisserij van Bristol Bay.Ze zeggen tenminste dat alle voorgestelde mijnen het vergunningsproces moeten kunnen doorlopen.De voorgestelde limieten van de EPA zitten vast in rechtszaken.De Federal Energy Regulatory Commission heeft in 2013 een fout gemaakt toen ze niet overlegde met de ministeries van Energie en Binnenlandse Veiligheid over het delen van "gevoelige, niet-openbare" informatie over kritieke energie-infrastructuur met de industrie die gevolgen had voor de nationale veiligheid, zei voorzitter Cheryl LaFleur gisteren.Als ze destijds de leider van FERC was geweest, "wat ik hoop dat ik zou hebben gedaan, is erkennen dat wanneer we met de nationale veiligheid werken, we een oproep moeten doen aan de DOE en het DHS en niet zoiets alleen moeten doen", LaFleur zei in een interview."Het probleem was dat er dingen werden gecreëerd waar classificatie had moeten worden overwogen en niet werd overwogen", zei LaFleur.De dingen die werden gecreëerd, omvatten meerdere analyses, PowerPoint-presentaties en simulaties van onderstationstoringen "die een potentieel verwoestende impact op het elektriciteitsnet weergeven", zei DOE-inspecteur-generaal Gregory Friedman in zijn rapport dat gisteren werd vrijgegeven.Toenmalig voorzitter Jon Wellinghoff beval begin 2013 zijn personeel om kritieke onderstations op locatie te identificeren en wijdverbreide black-outs te simuleren die het gevolg zouden zijn van hun vernietiging, zei Friedman.Hoewel de informatie niet geclassificeerd was, waarschuwden sommige FERC-medewerkers Wellinghoff dat de informatie, "als deze in verkeerde handen zou vallen, terroristen of andere tegenstanders informatie zou kunnen geven die ze zouden kunnen gebruiken om delen van het netwerk uit te schakelen", aldus het rapport van de inspecteur-generaal.Een hoge FERC-functionaris gaf aan dat de analyses niet buiten het bureau bestonden en zei dat het "zou dienen als een zeer mooie routekaart voor iemand die dergelijke aanvallen plant", aldus het rapport.Wellinghoff betwistte beweringen van FERC-medewerkers en DOE-functionarissen over de gevoeligheid van de simulaties, en zei dat hij de "algemene aard" van geanalyseerde netwerkkwetsbaarheden had besproken met een lid van de media en beschouwde dat het materiaal niet geclassificeerd was omdat het afkomstig was uit openbare bronnen .Vastbesloten dat de informatie moet worden doorgegeven aan de industrie en andere federale instanties "zodat corrigerende maatregelen ter verbetering van de veiligheid kunnen worden voltooid", "nam Wellinghoff de beslissing" om de informatie te delen, aldus de IG, daarbij verwijzend naar het personeel van de commissie.Maar de FERC-analyse leidde tot een politieke vuurstorm op Capitol Hill nadat het in maart 2013 in een Wall Street Journal-artikel verscheen. De conclusie van de analyse: de Verenigde Staten zouden weken of zelfs maanden van kust-tot-kust stroomuitval kunnen krijgen als saboteurs in staat zouden zijn om schakel negen van de 55.000 onderstations voor elektrische transmissie uit op een brandende zomerdag.Na het Journal-verhaal zei LaFleur dat ze "een behoorlijk sterke publieke verklaring aflegde dat ik denk dat publicatie van dergelijke informatie de beveiliging van het netwerk zou kunnen ondermijnen. Dus ik denk dat dingen zoals de onderzoeken die in het [verhaal] werden besproken, mag niet openbaar worden gecommuniceerd."Het rapport stelde vast dat "inconsistenties in de getuigenissen van het personeel van de Commissie en de voormalige voorzitter verontrustend waren".Om te proberen de verschillen op te lossen, zocht Friedman e-mail en andere documenten, maar kon de verklaringen die Wellinghoff in een interview deed niet vergelijken met ondersteunende documentatie omdat "we geen e-mailverkeer vonden in het account van de voormalige voorzitter voor de relevante periode in oktober en november 2013."Wellinghoff is op 25 november 2013 teruggetreden als voorzitter van de FERC.Het was niet zo dat alle e-mails van Wellinghoff uit die periode ontbraken;"het waren e-mails over dit specifieke onderwerp", verduidelijkte LaFleur.In 2013 gebruikte FERC "drie verschillende e-mailsystemen; we wisselden steeds van het ene platform naar het andere en hadden inconsistente back-upperioden", zei LaFleur."Ons formele beleid voor het bewaren van documenten is enige tijd geleden geschreven, en onze e-mails die agentschapsgegevens vormen, zouden moeten worden afgedrukt en bewaard. Ik hoef u niet te vertellen dat dit een beetje een ouderwets beleid is", zei LaFleur."Dus we zijn ons beleid voor het bewaren van documenten volledig aan het vernieuwen om ervoor te zorgen dat het niet afhankelijk is van mensen zoals voorzitter Wellinghoff die een papieren back-up maken."In oktober 2013 informeerde Wellinghoff minister van Energie Ernest Moniz en andere DOE-functionarissen over de FERC-analyse, wat bij hoge DOE-functionarissen vragen opriep over de vraag of de informatie moet worden geclassificeerd.DOE, dat informatie classificeert voor FERC, en DHS-functionarissen vertelden de IG dat nadat ze meer over de analyse hadden geleerd, het materiaal als "gevoelig maar niet-geclassificeerd" werd beschouwd.Er zijn sancties voor het ongeoorloofd vrijgeven van gerubriceerde informatie, maar er zijn geen sancties voor het vrijgeven van "gevoelige" gegevens, aldus het IG-rapport.FERC-functionarissen vertelden Friedman dat de analyse hypothetisch was, en DOE-functionarissen zeiden dat het verlies van kritieke onderstations - een "zeer onwaarschijnlijke veronderstelling" - alleen zou leiden tot de vorming van "machtseilanden" en niet tot een totaal verlies van vermogen."Ambtenaren van de Commissie beweren, en we hebben bevestigd, dat er blijkbaar geen straf of sanctie kan worden opgelegd voor het vrijgeven van dergelijke informatie aan personen die ofwel de federale dienst verlaten of nooit deel hebben uitgemaakt", schreef Friedman.Op de vraag of een dergelijke sanctie moet worden overwogen, zei LaFleur dat haar bureau niet de "bevoegdheid heeft om straffen op te leggen; dat zou, denk ik, congresactie vereisen. Ik zou het zeker begrijpen als het Congres ervoor zou kiezen om strengere straffen op te leggen voor voormalige federale ambtenaren", zei ze.Gevraagd een dag voordat het IG-rapport werd uitgebracht om te reageren op kritiek dat het net niet kan worden uitgeschakeld door een klein aantal onderstations aan te vallen en dat de kans dat een dergelijke aanval slaagt klein is, zei Wellinghoff: "Ik betwist dat.""Er is niet veel voor nodig om erachter te komen welke knooppunten je moet raken. Je kunt ze op elk moment raken. Er is geen genie voor nodig om te begrijpen dat je het midden in de zomer wilt proberen, wanneer dingen het meest gestrest zijn. van welke knooppunten het belangrijkst zijn, zijn er overheidsrapporten die teruggaan tot 1981 waarin kritieke knooppunten worden besproken', zei hij in een interview.Wellinghoff is nu advocaat bij het in Portland, Oregon gevestigde advocatenkantoor Stoel Rives.Zijn kantoor zei dat hij gisteren niet reageerde op het rapport van de IG.Senaatsvoorzitter voor energie en natuurlijke hulpbronnen Lisa Murkowski (R-Alaska), wiens commissie toezicht houdt op FERC, beloofde de bevindingen van Friedman volledig te herzien en mogelijk wetgevende maatregelen te nemen om de behandeling van gevoelige gegevens door FERC te verbeteren."Niet alleen vond het rapport inconsistenties tussen de getuigenis van voormalig FERC-voorzitter Wellinghoff en commissiefunctionarissen, maar het ontdekte ook dat er tijdens de ambtstermijn van Wellinghoff een 'cultuur van onwil was om bepaalde niet-openbare documenten te classificeren'", zei Murkowski in een verklaring.Murkowski vroeg zich ook af waarom de e-mails van de voormalige voorzitter tijdens de relevante periode vorig jaar verdwenen en het onderzoek van de IG belemmerden."Toezicht op FERC is een belangrijke taak van deze commissie", voegde ze eraan toe."Als voorzitter zal ik de aanbevelingen van de inspecteur-generaal volledig herzien, inclusief mogelijke wetgevingsvoorstellen om de omgang met gevoelige informatie door de FERC te verbeteren."Friedman deed een aantal aanbevelingen voor FERC om zijn procedures en training te hervormen over hoe om te gaan met informatie over kritieke energie-infrastructuur."Het werk aan hoe we onze beveiligingspraktijken in de toekomst kunnen versterken, is in volle gang", zei LaFleur, inclusief training van het personeel over de juiste omgang met niet-openbare informatie, zoals zogenaamde kritieke energie-infrastructuurinformatie of CEII, die kan worden bekeken door niet-gouvernementele functionarissen pas nadat ze een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend.LaFleur zei dat de stappen die bij haar bureau worden genomen, zullen helpen om "de betrouwbaarheid en veiligheid van het netwerk te beschermen... de integriteit van de commissie en het vertrouwen van mensen om zaken met ons te doen.""We willen de industrie geruststellen dat ze ultiem vertrouwen kunnen hebben in de informatie die ze ons geven. Het is absoluut essentieel dat we die dingen vertrouwelijk houden, en over het algemeen hebben we een zeer goede staat van dienst", zei LaFleur."Dus we gaan leren van wat er is gebeurd om ervoor te zorgen dat we de processen en training hebben zodat dit niet meer kan gebeuren."Verslaggevers Hannah Northey en Peter Behr droegen bij.De ecologische en economische gevolgen die extreem weer heeft voor de kusten van het land zijn onbetreden terrein voor onderzoekers, maar stijgende temperaturen vormen ook een verderfelijke bedreiging voor bergstaten, zoals een nieuw rapport uit Colorado illustreert.Samengesteld door experts van de University of Colorado, Boulder, Colorado State University en CIRES - het Cooperative Institute for Research in Environmental Science, een samenwerking tussen CU en de National Oceanic and Atmospheric Administration - werpt het rapport een vergrootglas op dit onderwerp."We denken dat het echt waardevol is om na te denken over wat het klimaat betekent voor een bepaalde plaats" om lokale besluitvormers te informeren, zei Eric Gordon, de co-redacteur van het rapport en een onderzoeker bij het Western Water Assessment Program, onderdeel van CU Boulder ."Wat we hier probeerden te doen, is terug te dringen tot de problemen die er toe doen voor Colorado," zei Gordon.Wetenschappers hebben er nogal wat gevonden bij het opstellen van een jaarverslag in opdracht van de wetgevende macht van de staat over klimaatverandering en Colorado dat gisteren werd vrijgegeven.Volgens het rapport zullen de temperaturen de komende decennia blijven stijgen, waardoor een toch al droge toestand wordt verergerd die lijdt onder droogtes, branden en plotselinge weersveranderingen met steeds krokantere omstandigheden."Toekomstige klimaatprojecties geven aan dat Colorado waarschijnlijk stijgende gemiddelde temperaturen, langere en hetere hittegolven in de zomer en eerder smeltende sneeuw zal zien", schrijven de auteurs."Hoewel vrijwel elk aspect van de economie van Colorado kan worden beïnvloed door veranderingen in het klimaat, zijn specifieke industrieën die afhankelijk zijn van natuurlijke hulpbronnen - landbouw, toerisme en recreatie, en mijnbouw en winning - bijzonder kwetsbaar."Colorado heeft de afgelopen 30 jaar een gemiddelde jaarlijkse temperatuurstijging van 2 graden Fahrenheit gezien en in de afgelopen 50 jaar 2,5 F.Sinds 2000 zijn de sneeuwlagen in alle acht grote rivierbekkens van de staat onder het gemiddelde gebleven, net zoals de smelt- en piekafvoerperioden in de afgelopen drie decennia een tot vier weken eerder zijn verschoven.Desalniettemin, waarschuwen de auteurs, blijft neerslag een wildcard: de klimaatgeschiedenis van de Centennial State geeft geen informatie over neerslagtrends op de lange termijn en geeft ook niet aan dat er in de hele staat zwaardere regenval en overstromingen zullen komen, zo blijkt uit het rapport.Naarmate de bevolking van de staat toeneemt en landeigenaren meer willen bouwen, zullen de grotere en extremere branden die de auteurs verwachten, steeds zorgwekkender worden, zei Gordon."Er is een enorme hoeveelheid wilde landen" die samengaan met de zich uitbreidende ontwikkeling, zei hij."We hebben het potentieel om de komende jaren veel mensen en eigendommen in gevaar te brengen."Het rapport - officieel in opdracht van het energiebureau van de staat en voltooid door experts op het gebied van zaken, water, stadsplanning en andere gebieden - is een brede analyse van de gevolgen die door Colorado's natuurlijke ecosystemen, watervoorzieningen en landbouwindustrieën kunnen stromen, evenals de energie, transport, volksgezondheid, openluchtrecreatie en toerisme onder business-as-usual omstandigheden."In sommige opzichten heeft Colorado geluk omdat het een economie heeft die behoorlijk divers is", zei Gordon."De staat heeft een behoorlijke mate van aanpassingsvermogen getoond."Terwijl Gordon de extractie van hulpbronnen, landbouwbedrijven (volgens het rapport een industrie van $24 miljard voor de staat) en bedrijven op basis van openluchtrecreatie als de meeste risico's van de opwarming van de aarde noemde, zei hij dat de situatie "waarschijnlijk genuanceerder is dan dat, " vooral na het overwegen van veranderingen in bevolkingsverschuivingen."Klimaatverandering is dit echt langzaam bewegende concept," zei Gordon."Daar is het waardevol om na te denken en te visualiseren wat zou kunnen zijn en wat ons in de toekomst zou kunnen overkomen."Dennis Ojima, de andere redacteur van het rapport en hoogleraar ecosysteemwetenschap en duurzaamheid aan de Colorado State University, was een van de twee hoofdauteurs van het meest recente rapport van de National Climate Assessment voor de Great Plains-regio."Onze huidige samenleving heeft al te maken met het klimaat", zei Ojima.Koudwatersoorten zoals forel, zei Ojima, hebben hun gedrag veranderd als reactie op het veranderende klimaat, en lawineomstandigheden zijn over het algemeen precair geworden voor backcountry-skiërs.In de tweede helft van 2013 werden berggemeenschappen ten noorden van Denver op en neer de Front Range geteisterd door verwoestende overstromingen die met puin bezaaide paden door bergsteden als Boulder, Lyon en Evergreen schuurden.En tijdens de zomer van 2012 dwong de brand in Waldo Canyon evacuaties bij de Air Force Academy en kreeg federale hulp van het Department of Homeland Security - snelwegen springen en meer dan 300 huizen overspoelen.Leiders in Fort Collins, de thuisbasis van de Colorado State University, leerden van de verwoestende overstromingen in 1998 en waren beter voorbereid op de overstromingen van 2013. weer systemen."De afgelopen 15 jaar zijn altijd warmer geweest dan voorheen," zei Ojima, "zowel nationaal als in Colorado."Naarmate de temperatuur stijgt, hebben oudere en zwakkere bewoners doorgaans het meest te lijden, evenals buitenwerkers en mensen met gezondheidsproblemen.Hogere graden kunnen echter ook problematisch zijn voor de schoolsystemen van de staat.Scholen in Boulder, zei Gordon, hebben deze zorg onlangs aangepakt door middel van een lokale obligatie-uitgifte."Openbare scholen in veel Front Range-steden zijn kwetsbaar voor deze veranderingen", luidt een verklaring over het rapport."Historisch gezien hadden deze scholen in de staat geen koeling nodig, dus velen hebben geen klaslokalen met airconditioning."De groeiende vraag naar de bevolking en het stijgende energieverbruik, zeiden Gordon en Ojima allebei, verergeren de klimaatproblemen van de staat alleen maar."Het is een klimaatverandering en een sociaal-economische dynamiek die ook snel verandert", zei Ojima, eraan toevoegend dat de staat voor een "nexus van uitdagingen staat, vooral in een opwarmend klimaat."Meer dan 3 miljoen jaar geleden werd het noordpoolgebied een vissnelweg toen soorten uit de noordelijke Stille Oceaan zich via de Beringstraat naar de Noordelijke IJszee en vervolgens naar de Noord-Atlantische Oceaan verspreidden.Nu begint het weer te gebeuren.Een nieuwe studie gepubliceerd in het tijdschrift Nature Climate Change suggereert dat naarmate klimaatverandering het Noordpoolgebied in de komende eeuw opwarmt, de natuurlijke ijsbarrière die deze twee mariene biota's gescheiden heeft gehouden, zal verdwijnen, waardoor vissen uit de Atlantische Oceaan en de Stille Oceaan zich kunnen vermengen.Dit zal onbekende gevolgen hebben voor vissersgemeenschappen van Noorwegen tot Alaska, evenals voor de ecologie van beide regio's.Met behulp van voorspellende modellen toonde een groep internationale wetenschappers uit meerdere velden aan dat zodra het ijs smelt en de uitwisseling begint, veranderende oceanografische omstandigheden zoals zeetemperaturen, zoutgehalte en stromingen zullen bijdragen aan veranderingen in de verspreiding van veel commerciële vissen.De biodiversiteit zal waarschijnlijk exploderen op plaatsen zoals de kust van Spitsbergen, de Barentszzee, de kusten van IJsland en de kust van Alaska."Onze resultaten laten zien dat de Noord-Atlantische Oceaan en de Noord-Pacific, die bijdragen aan bijna 40 procent van de wereldwijde commerciële visaanvoer, waarschijnlijk ecologisch worden beïnvloed door nieuwe aankomsten van soorten met klimaatverandering," Mary Wisz, co-leider van de studie en zei een senior ecosysteemwetenschapper bij DHI, een particulier advies- en onderzoeksinstituut gevestigd in Denemarken, in een e-mail."Onze modellen voorspellen dat er deze eeuw een explosie van visbiodiversiteit zal zijn in deze gebieden."Onderzoekers hebben lang gesuggereerd dat een dergelijke vermenging zich zou voordoen in het noordpoolgebied, maar nieuwe beschikbaarheid van gegevens over waar vissoorten worden gevonden, evenals modellen die toekomstige omstandigheden voorspellen, stelde het multidisciplinaire team in staat de komende geografische distributies te voorspellen voor 515 van de meest veel voorkomende soorten op de noordelijke breedtegraden."We kunnen de omvang van het zee-ijs zien krimpen, en het lijkt erop dat de projecties die we hebben voor een open Arctische doorgang sneller uitkomen dan we dachten", zegt Jason Link, senior wetenschapper voor ecosysteembeheer bij de National Oceanic en Atmosferische Administratie die niet betrokken was bij het onderzoek."Wat we kunnen zeggen is dat er verandering zal komen. Wat moeilijker is, is de richting van die verandering."In november 1869 verbond het Suezkanaal, een kunstmatige waterweg door Egypte, de Middellandse Zee en de Rode Zee.Het bood wetenschappers een modern voorbeeld van wat er gebeurt als twee voorheen gescheiden mariene biota's zich vermengen.De Rode Zee is over het algemeen zouter en bevat minder voedingsstoffen dan de Atlantische Oceaan, dus de Rode Zee-soorten hebben voordelen ten opzichte van Atlantische soorten in de oostelijke Middellandse Zee.Ongeveer 300 invasieve soorten zijn gecatalogiseerd in de Middellandse Zee en vormen een belangrijke ecologische uitdaging voor inheemse soorten."In de Middellandse Zee, toen we het Suezkanaal openden, keerden we het voedselweb om van soorten die binnenkwamen," zei Link.In het noordpoolgebied zei Link echter dat hij verwacht dat de effecten van deze vermenging van verschillende soorten de diversiteit waarschijnlijk positiever zullen beïnvloeden en de productiviteit zullen verhogen.Bijna 40 procent van 's werelds commerciële visserijaanvoer vindt plaats in het noordpoolgebied, en dat zal een enorme economische kans voor de visserij creëren.De klimaatverandering heeft makreel al naar het noorden geduwd richting Oost-Groenland, wat in 2013 bijdroeg aan een vangst van 53.000 ton, zei Wisz.